قالب وبلاگ
کوهستان
راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
پيوندهای روزانه

ایمپلنت دندان چیست ؟

اگر دو مرحله قبل با موفقیت به اتمام برسد نوبت به آغاز جراحی متخصص دندانپزشکی ترمیمی خواهد رسید. متخصصان دنیا دنتال در این مرحله ایمپلنت را با روش جراحی و با برش دادن بافت لثه و دریل کردن استخوان فک می کارند. پس از کاشته شدن ایمپلنت داخل استخوان، بافت لثه بخیه می شود. بیمار باید صبر کند تا ایمپلنت در محل استخوان ثابت شود و فرآیند استخوان سازی پیرامون آن صورت بگیرد تا کاملا استخوان به ایمپلنت جوش بخورد. در این مدت بافت لثه نیز ترمیم خواهد شد. مدت زمان عمل نیز بسته به تعداد ایمپلنت ها متفاوت خواهد بود. اما به طور میانگین هر واحد ایمپلنت حدود 1 ساعت کاشته می شود. پس از کاشته شدن ایمپلنت دندان، 4 تا 6 ماه طول خواهد کشید تا به استخوان جوش بخورد و فک و لثه ترمیم شوند. بیمار باید در این مدت چند جلسه به کلینیک مراجعه کند تا توسط متخصصان ارزیابی شود و اطمینان حاصل شود که وضعیت ایمپلنت خوب است و بیمار در سلامت کامل به سر می برد.

جنس زیرکونیا با بدن سازگاری زیادی دارد.

سازگاری بالایی که فلز تیتانیوم با بدن انسان دارد. به دلیل سازگاری که با بدن انسان دارد فرآیند جوش خوردن آن با استخوان فک سریع انجام می شود. جنس زیرکونیا با بدن سازگاری زیادی دارد. از نظر مقاومت عمر خوبی دارند. به دلیل سفید بودن رنگ آنها از نظر زیبایی، مطلوبیت بیشتری دارند. بدن انسان ممکن است به فلز تیتانیوم آلرژی نشان دهد. در زیرکونیا احتمال آلرژی آن با بدن کم است. برخی انواع ایمپلنت زیرکونیا و همچنین تیتانیومی به شکل یک تکه طراحی شده اند و میتوان آنها را طی یک عمل جراحی کاشت، بدون این که نیاز به جراحی مجدد برای بازکردن لثه روی ایمپلنت و کارهای دیگر باشد. علاوه بر تیتانیوم و زیرکونیا، اباتمنت ها و ایمپلنتهای دندانی میتوانند از مواد دیگر مثل آلیاژهای طلا، فولاد ضد زنگ و غیره ساخته شوند. اگرچه میزان کاربرد آنها کمتر است اما ممکن شرایطی فراهم شود که مورد استفاده قرار بگیرد.

پیوند محکمی بین مینا و عاج برقرار کند.

چسبهای بر پایه اسید بر پایه آب: فسفات روی، پلی آکریلیت روی، گلاس آیونومر. این چسبها حاوی فیلرهای سیلیکات یا اکسید فلز در یک زمینه نمکی هستند. چسبهای بر پایه اسید بر پایه روغن (غیر آبی): اوژنول اکسید روی و اکسید روی غیر اوژنول. این مواد حاوی فیلرهای اکسید فلز در زمینه ای نمک فلزی هستند. بر پایه رزین: چسبهای رزین متاکریلات یا آکریلات از جمله آخرین نسل چسب رزین خود چسب که حاوی سیلیکات یا انواع دیگر فیلر است که در یک زمینه رزین آلی قرار گرفته اند. برای پالپ دندان و لثه تحریک کننده نباشد و نباید به توسعه ی مجدد پوسیدگی دندان کمک کند. به این ویژگی کاریواستاتیک یا آنتی کاریوژنسیتی گفته می شود. پیوند محکمی بین مینا و عاج برقرار کند. لبه های آن خوب مهر و موم شوند تا از نشت و نفوذ جلوگیری شود. در مقابل حل شدن در بزاق یا هر مایع دهانی دیگر مقاوم باشد. از نظر زیبایی مناسب باشد و مقاومت شیمیایی و حرارتی خوبی داشته باشد. ضخامت یک لایه آن کم باشد (در حالت ایده آل 25 میکرون).

دندانپزشکی کودکان

افتادگی صورت می تواند یک اثر ناخواسته از تحلیل استخوان پس از از دست دادن دندان ها باشد. اینجاست که یک سوم پایینی صورت شروع به جمع شدن می کند و به تدریج فاصله بین نوک بینی و چانه بسته می شود. تغییرات می تواند شامل چین و چروک های بیش از حد اطراف دهان، نازک شدن لب ها و چانه نوک تیزتر باشد که باعث می شود فرد بسیار مسن تر از سن واقعی خود به نظر برسد. ایمپلنت ممکن است عوارض کوتاه مدت یا بلند مدتی داشته باشد که تعدادی از این عوارض احتمالا برای متخصص نبودن دندانپزشک اتفاق میافتند. در نتیجه برای داشتن کمترین عوارض به دندانپزشک متخصص ایمپلنت مراجعه نمایید. رعایت بهداشت دهان و دندان از مواردی است که در کاهش عوارض دندان به شما کمک بسیار زیادی میکند. آسیبهای عصبی که سبب ایجاد درد، بیحسی، سوزن سوزن شدن لثهها، لب و چانه میشود. بروز مشکلات سینوس یعنی زمانی که کاشت دندان در فک بالا صورت میگیرد ممکن است یکی از حفرههای سینوس بیرون بزند.

بزرگترین مزیت ایمپلنت های دندان این است که ظاهر و عملکرد آن درست مانند یک دندان طبیعی است. علاوه بر آن می تواند به حفظ تراکم استخوان در فک شما نیز کمک می کند. اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید که در کنار هم نیستند، ممکن است لازم باشد تا از چندین ایمپلنت تک دندانی استفاده کنید. پس از جایگذاری پایه ایمپلنت توسط دندانپزشک، زمان اتصال تاج روی آن فرا میرسد. این تاج به صورت سفارشی ساخته می شود تا متناسب با دهان فرد و با رنگ دندان های او مطابقت داشته باشد. روکش دندان ها کاملا طبیعی هستند و عملکرد و احساس آن ها نیز به همین شکل می باشد. ایمپلنت های دندان برای همه قابل استفاده نیست. دستگاه های کاشت باید به استخوان فک متصل شوند، بنابراین استخوان های فرد قبل از انجام جراحی ایمپلنت باید سالم و محکم باشند. در دنیا شرکتهای مختلفی برندهایی متفاوت از ایمپلنت و قطعات مربوط به آن را تولید می کنند.

  • تشخیص زود هنگام حفره دندانی
  • افراد دارای تراکم استخوان کافی
  • احساس درد، بی حسی و سوزن سوزن شدن
  • دندانپزشکی مجتمعی
  • Implant Direct
  • فضا نگهدار
  • چنانچه چند دندان از دست رفته باشد
  • درد خفیف و جزئی طی روزهای اول

کل واحدهای درسی این دوره ۲۰۳ واحد است. درس های پایه به درسهایی گفته میشوند که زمینهساز ورود دانشجو به درسهای اصلی و تخصصی و فراگیری آنهایند. در این رشته درسهای پایه جمعا به تعداد ۴۳ واحد درسی است که عبارتند از: فیزیک پزشکی ، بیوشیمی ، بافتشناسی انسانی، جنینشناسی، تشریح ، ژنتیک انسانی، میکروبشناسی، ایمنی شناسی، فیزیولوژی، روانشناسی عمومی، آسیبشناسی عمومی. درسهای تخصصی به درسهایی گفته میشود که اطلاعات و آگاهیهای لازم را درباره رشته تخصصی به دانشجو داده، او را با مفاهیم تخصصی و عمده رشته مورد نظر آشنا میکند و آموزشهای لازم را به او میدهند. اندودنتیکس: مطالب این درس شامل بررسی اتیولوژی، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماریهای پالپی و بافتهای نگهدارنده دندانناشی از ضایعات پالپ به منظور حفظ سلامت و نگهداری دندانهای طبیعی است. بیماریهای دهان و تشخیص : در درس بیماریهای دهان و تشخیص، به شناسایی ، تشخیص کلینیکی و پاراکلینیکی ضایعات حفره دهان و درمان ضایعات مخاطی آن و ارتباط آن با سایر بیماریهای بدن پرداخته میشود.

  1. کاهش سرعت
  2. جراحی لثه
  3. برخورد ضربه به صورت
  4. پریودنتیست (بیماری های لثه و بافت های نگهدارنده)
  5. جراحی و کاشت دندان
  6. از برندهایی خرید کنید که گارانتی معتبر دارند
  7. عدم سوء پیشینه کیفری
  8. هد یا سر آنگل دارای کاتریج

این روزها سلامت دهان و دندان با توجه به افزایش هزینههای آن، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و معاینه دندان نزد بهترین دندانپزشکان جزء ضروری ترین معاینات سلامتی هر فرد به حساب میآید. مصرف زیاد شکلات برای سلامت دندان کودکان مضر است. رشد دندان کودک از چه زمانی آغاز می شود؟ بهترین بیمه تکمیلی را با مشاوره رایگان بیمه تکمیلی نیکسا درمان بشناسید، فرم درخواست مشاوره را تکمیلی نمایید. مقالات مرتبط: بیمه تکمیلی سامان چیست؟ یکی از رایج ترین بیماریهای دندان کودکان ، سیاه شدن دندان کودکان می باشد، که شاید از مهم ترین عوامل موثر در آن استفاده از قطره آهن بوده که موجب سیاه شدگی دندان کودکان و پوسیدگی آن می شود. طبق تحقیقات بعمل آمده در خصوص سلامت کودکان، حدود ۶ تا ۱۵ درصد کودکان دارای فقر آهن هستند که به تجویز پزشک متخصص، بایستی استفاده از قطره آهن را در دستور دارویی خود قرار دهند.

می توانید ایمپلنت متحرک یا دائمی داشته باشید.

دندانپزشک یک روش درمانی دیگر به این مراحل اضافه می کند تا از رشد بافت و استخوان در بالای اباتمنت جلوگیری کند. پس از بهبودی لثه ها، دندانپزشک شما دندان مصنوعی یا تاج شما را می سازد. می توانید ایمپلنت متحرک یا دائمی داشته باشید. اگر چندین دندان را در نظر دارید، ممکن است گزینه متحرک را بخواهید تا بتوانید در صورت نیاز به راحتی آن را تمیز و تعویض کنید. امکان جابجایی برای ایمپلنت ثابت وجود ندارد؛ این نوع ایمپلنت به طور دائم در تکیه گاه پیچ یا با سیمان چسبانده می شود. ایمپلنت تک مرحلهای یا همان non submerged یکی از روشهای کاشت دندان است که برای قرار دادن روکش نیاز به انتظار نیست. به بیان دیگر در این روش قرار دادن پایه درون استخوان و روکش نمودن آن فقط در طی یک جلسه صورت میپذیرد. نحوه انجام ایمپلنت یک مرحلهای به این شکل است که بعد از نصب پایه، آن را با لثه نمیپوشانند. سپس با گذشت ۴۸ ساعت روکش را روی پایه قرار میدهند.

یک اباتمنت و تاج موقت روی ایمپلنت قرار داده می شود.

پس از اینکه بافت لثه ی اطراف کلار ترمیم شد، کلار برداشته می شود. سپس یک اباتمنت داخل ایمپلنت پیچ می شود. یک اباتمنت و تاج موقت روی ایمپلنت قرار داده می شود. اباتمنت بوسیله ابزاری مخصوص روی ایمپلنت پیچ شده و محکم می شود به طوری که شل نشود. پس از اتصال اباتمنت به ایمپلنت، تاج دندان روی اباتمنت قرار می گیرد. در بعضی موارد، ممکن است اباتمنت و تاج پس از نمایان شدن سر ایمپلنت در جراحی دوم همزمان کار گذاشته شود که دیگر نیازی به هیلینگ قیمت براکت ارتودنسی کپ نخواهید داشت. تاج موقت به مدت چهار تا شش هفته قرار خواهد داشت. لثه اطراف آن التیام می یابد و مانند لثه اطراف دندان های طبیعی شما خواهد شد. تاج موقت نسبت به تاج دائمی از مواد نرم تری ساخته شده است. مواد نرم تر به محافظت از ایمپلنت در برابر فشار ناشی از جویدن کمک می کند و به استخوان فک فرصت می دهد تا به تدریج قوی تر شود و استحکام یابد.

در حال حاضر اونواع برندهای مختلف ایمپلنت در کشور وجود دارند. در مرکز تخصصی فرینا از معتبرترین برنده ای کره ای و اروپایی استفاده می شود. امروزه بهترین روش جهت جایگزینی دندان از دست رفته، درمان ایمپلنت است. ایمپلنت باعث افزایش قدرت جویدن و بهبود غذا خوردن، بهبود تکلم و افزایش اعتماد به نفس بیمار می شود. کاشت ایمپلنت ممکن است نسبت به شرایط بیمار، مشکلاتی را برای دندان سازی او ایجاد کند. عوارض جانبی ایمپلنت بخشی از درمان محسوب می شود و در برخی بیماران بروز میکند. این عوارض شامل؛ کبودی، خونریزی خفیف به مدت یک الی دو روز و تورم لثه و صورت می باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل در هر تایمی از شبانه روز می توانید با متخصصین کلینیک فرینا در ارتباط باشید. مراقبت های کلی شامل مصرف سروقت داروهای تجویز شده توسط جراح ، رعایت بهداشت (شامل مسواک، نخ دندان و دهانشویه های مخصوص تجویز شده توسط جراح) و رعایت رژیم غذایی خاص در برخی بیماران می باشد. عفونت ایمپلنت پس از جراحی ایمپلنت نادر بوده و اغلب با مصرف آنتی بیوتیک و شست و شوی ناحیه با دهانشویه برطرف خواهد شد. در صورت بروز هر گونه مشکل باید بلافاصله با پزشک تماس حاصل شود. مناسب ترین سن جهت کاشت ایمپلنت پس از پایان سن رشدی و اسکلتال بیماران می باشد. بنابراین حداقل سن برای کاشت ایمپلنت پس از سن ١٨ سالگی می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

اگر دو مرحله قبل با موفقیت به اتمام برسد نوبت به آغاز جراحی متخصص دندانپزشکی ترمیمی خواهد رسید. متخصصان دنیا دنتال در این مرحله ایمپلنت را با روش جراحی و با برش دادن بافت لثه و دریل کردن استخوان فک می کارند. پس از کاشته شدن ایمپلنت داخل استخوان، بافت لثه بخیه می شود. بیمار باید صبر کند تا ایمپلنت در محل استخوان ثابت شود و فرآیند استخوان سازی پیرامون آن صورت بگیرد تا کاملا استخوان به ایمپلنت جوش بخورد. در این مدت بافت لثه نیز ترمیم خواهد شد. مدت زمان عمل نیز بسته به تعداد ایمپلنت ها متفاوت خواهد بود. اما به طور میانگین هر واحد ایمپلنت حدود 1 ساعت کاشته می شود. پس از کاشته شدن ایمپلنت دندان، 4 تا 6 ماه طول خواهد کشید تا به استخوان جوش بخورد و فک و لثه ترمیم شوند. بیمار باید در این مدت چند جلسه به کلینیک مراجعه کند تا توسط متخصصان ارزیابی شود و اطمینان حاصل شود که وضعیت ایمپلنت خوب است و بیمار در سلامت کامل به سر می برد.

جنس زیرکونیا با بدن سازگاری زیادی دارد.

سازگاری بالایی که فلز تیتانیوم با بدن انسان دارد. به دلیل سازگاری که با بدن انسان دارد فرآیند جوش خوردن آن با استخوان فک سریع انجام می شود. جنس زیرکونیا با بدن سازگاری زیادی دارد. از نظر مقاومت عمر خوبی دارند. به دلیل سفید بودن رنگ آنها از نظر زیبایی، مطلوبیت بیشتری دارند. بدن انسان ممکن است به فلز تیتانیوم آلرژی نشان دهد. در زیرکونیا احتمال آلرژی آن با بدن کم است. برخی انواع ایمپلنت زیرکونیا و همچنین تیتانیومی به شکل یک تکه طراحی شده اند و میتوان آنها را طی یک عمل جراحی کاشت، بدون این که نیاز به جراحی مجدد برای بازکردن لثه روی ایمپلنت و کارهای دیگر باشد. علاوه بر تیتانیوم و زیرکونیا، اباتمنت ها و ایمپلنتهای دندانی میتوانند از مواد دیگر مثل آلیاژهای طلا، فولاد ضد زنگ و غیره ساخته شوند. اگرچه میزان کاربرد آنها کمتر است اما ممکن شرایطی فراهم شود که مورد استفاده قرار بگیرد.

پیوند محکمی بین مینا و عاج برقرار کند.

چسبهای بر پایه اسید بر پایه آب: فسفات روی، پلی آکریلیت روی، گلاس آیونومر. این چسبها حاوی فیلرهای سیلیکات یا اکسید فلز در یک زمینه نمکی هستند. چسبهای بر پایه اسید بر پایه روغن (غیر آبی): اوژنول اکسید روی و اکسید روی غیر اوژنول. این مواد حاوی فیلرهای اکسید فلز در زمینه ای نمک فلزی هستند. بر پایه رزین: چسبهای رزین متاکریلات یا آکریلات از جمله آخرین نسل چسب رزین خود چسب که حاوی سیلیکات یا انواع دیگر فیلر است که در یک زمینه رزین آلی قرار گرفته اند. برای پالپ دندان و لثه تحریک کننده نباشد و نباید به توسعه ی مجدد پوسیدگی دندان کمک کند. به این ویژگی کاریواستاتیک یا آنتی کاریوژنسیتی گفته می شود. پیوند محکمی بین مینا و عاج برقرار کند. لبه های آن خوب مهر و موم شوند تا از نشت و نفوذ جلوگیری شود. در مقابل حل شدن در بزاق یا هر مایع دهانی دیگر مقاوم باشد. از نظر زیبایی مناسب باشد و مقاومت شیمیایی و حرارتی خوبی داشته باشد. ضخامت یک لایه آن کم باشد (در حالت ایده آل 25 میکرون).

دندانپزشکی کودکان

افتادگی صورت می تواند یک اثر ناخواسته از تحلیل استخوان پس از از دست دادن دندان ها باشد. اینجاست که یک سوم پایینی صورت شروع به جمع شدن می کند و به تدریج فاصله بین نوک بینی و چانه بسته می شود. تغییرات می تواند شامل چین و چروک های بیش از حد اطراف دهان، نازک شدن لب ها و چانه نوک تیزتر باشد که باعث می شود فرد بسیار مسن تر از سن واقعی خود به نظر برسد. ایمپلنت ممکن است عوارض کوتاه مدت یا بلند مدتی داشته باشد که تعدادی از این عوارض احتمالا برای متخصص نبودن دندانپزشک اتفاق میافتند. در نتیجه برای داشتن کمترین عوارض به دندانپزشک متخصص ایمپلنت مراجعه نمایید. رعایت بهداشت دهان و دندان از مواردی است که در کاهش عوارض دندان به شما کمک بسیار زیادی میکند. آسیبهای عصبی که سبب ایجاد درد، بیحسی، سوزن سوزن شدن لثهها، لب و چانه میشود. بروز مشکلات سینوس یعنی زمانی که کاشت دندان در فک بالا صورت میگیرد ممکن است یکی از حفرههای سینوس بیرون بزند.

بزرگترین مزیت ایمپلنت های دندان این است که ظاهر و عملکرد آن درست مانند یک دندان طبیعی است. علاوه بر آن می تواند به حفظ تراکم استخوان در فک شما نیز کمک می کند. اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید که در کنار هم نیستند، ممکن است لازم باشد تا از چندین ایمپلنت تک دندانی استفاده کنید. پس از جایگذاری پایه ایمپلنت توسط دندانپزشک، زمان اتصال تاج روی آن فرا میرسد. این تاج به صورت سفارشی ساخته می شود تا متناسب با دهان فرد و با رنگ دندان های او مطابقت داشته باشد. روکش دندان ها کاملا طبیعی هستند و عملکرد و احساس آن ها نیز به همین شکل می باشد. ایمپلنت های دندان برای همه قابل استفاده نیست. دستگاه های کاشت باید به استخوان فک متصل شوند، بنابراین استخوان های فرد قبل از انجام جراحی ایمپلنت باید سالم و محکم باشند. در دنیا شرکتهای مختلفی برندهایی متفاوت از ایمپلنت و قطعات مربوط به آن را تولید می کنند.

  • تشخیص زود هنگام حفره دندانی
  • افراد دارای تراکم استخوان کافی
  • احساس درد، بی حسی و سوزن سوزن شدن
  • دندانپزشکی مجتمعی
  • Implant Direct
  • فضا نگهدار
  • چنانچه چند دندان از دست رفته باشد
  • درد خفیف و جزئی طی روزهای اول

کل واحدهای درسی این دوره ۲۰۳ واحد است. درس های پایه به درسهایی گفته میشوند که زمینهساز ورود دانشجو به درسهای اصلی و تخصصی و فراگیری آنهایند. در این رشته درسهای پایه جمعا به تعداد ۴۳ واحد درسی است که عبارتند از: فیزیک پزشکی ، بیوشیمی ، بافتشناسی انسانی، جنینشناسی، تشریح ، ژنتیک انسانی، میکروبشناسی، ایمنی شناسی، فیزیولوژی، روانشناسی عمومی، آسیبشناسی عمومی. درسهای تخصصی به درسهایی گفته میشود که اطلاعات و آگاهیهای لازم را درباره رشته تخصصی به دانشجو داده، او را با مفاهیم تخصصی و عمده رشته مورد نظر آشنا میکند و آموزشهای لازم را به او میدهند. اندودنتیکس: مطالب این درس شامل بررسی اتیولوژی، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماریهای پالپی و بافتهای نگهدارنده دندانناشی از ضایعات پالپ به منظور حفظ سلامت و نگهداری دندانهای طبیعی است. بیماریهای دهان و تشخیص : در درس بیماریهای دهان و تشخیص، به شناسایی ، تشخیص کلینیکی و پاراکلینیکی ضایعات حفره دهان و درمان ضایعات مخاطی آن و ارتباط آن با سایر بیماریهای بدن پرداخته میشود.

  1. کاهش سرعت
  2. جراحی لثه
  3. برخورد ضربه به صورت
  4. پریودنتیست (بیماری های لثه و بافت های نگهدارنده)
  5. جراحی و کاشت دندان
  6. از برندهایی خرید کنید که گارانتی معتبر دارند
  7. عدم سوء پیشینه کیفری
  8. هد یا سر آنگل دارای کاتریج

این روزها سلامت دهان و دندان با توجه به افزایش هزینههای آن، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و معاینه دندان نزد بهترین دندانپزشکان جزء ضروری ترین معاینات سلامتی هر فرد به حساب میآید. مصرف زیاد شکلات برای سلامت دندان کودکان مضر است. رشد دندان کودک از چه زمانی آغاز می شود؟ بهترین بیمه تکمیلی را با مشاوره رایگان بیمه تکمیلی نیکسا درمان بشناسید، فرم درخواست مشاوره را تکمیلی نمایید. مقالات مرتبط: بیمه تکمیلی سامان چیست؟ یکی از رایج ترین بیماریهای دندان کودکان ، سیاه شدن دندان کودکان می باشد، که شاید از مهم ترین عوامل موثر در آن استفاده از قطره آهن بوده که موجب سیاه شدگی دندان کودکان و پوسیدگی آن می شود. طبق تحقیقات بعمل آمده در خصوص سلامت کودکان، حدود ۶ تا ۱۵ درصد کودکان دارای فقر آهن هستند که به تجویز پزشک متخصص، بایستی استفاده از قطره آهن را در دستور دارویی خود قرار دهند.

می توانید ایمپلنت متحرک یا دائمی داشته باشید.

دندانپزشک یک روش درمانی دیگر به این مراحل اضافه می کند تا از رشد بافت و استخوان در بالای اباتمنت جلوگیری کند. پس از بهبودی لثه ها، دندانپزشک شما دندان مصنوعی یا تاج شما را می سازد. می توانید ایمپلنت متحرک یا دائمی داشته باشید. اگر چندین دندان را در نظر دارید، ممکن است گزینه متحرک را بخواهید تا بتوانید در صورت نیاز به راحتی آن را تمیز و تعویض کنید. امکان جابجایی برای ایمپلنت ثابت وجود ندارد؛ این نوع ایمپلنت به طور دائم در تکیه گاه پیچ یا با سیمان چسبانده می شود. ایمپلنت تک مرحلهای یا همان non submerged یکی از روشهای کاشت دندان است که برای قرار دادن روکش نیاز به انتظار نیست. به بیان دیگر در این روش قرار دادن پایه درون استخوان و روکش نمودن آن فقط در طی یک جلسه صورت میپذیرد. نحوه انجام ایمپلنت یک مرحلهای به این شکل است که بعد از نصب پایه، آن را با لثه نمیپوشانند. سپس با گذشت ۴۸ ساعت روکش را روی پایه قرار میدهند.

یک اباتمنت و تاج موقت روی ایمپلنت قرار داده می شود.

پس از اینکه بافت لثه ی اطراف کلار ترمیم شد، کلار برداشته می شود. سپس یک اباتمنت داخل ایمپلنت پیچ می شود. یک اباتمنت و تاج موقت روی ایمپلنت قرار داده می شود. اباتمنت بوسیله ابزاری مخصوص روی ایمپلنت پیچ شده و محکم می شود به طوری که شل نشود. پس از اتصال اباتمنت به ایمپلنت، تاج دندان روی اباتمنت قرار می گیرد. در بعضی موارد، ممکن است اباتمنت و تاج پس از نمایان شدن سر ایمپلنت در جراحی دوم همزمان کار گذاشته شود که دیگر نیازی به هیلینگ قیمت براکت ارتودنسی کپ نخواهید داشت. تاج موقت به مدت چهار تا شش هفته قرار خواهد داشت. لثه اطراف آن التیام می یابد و مانند لثه اطراف دندان های طبیعی شما خواهد شد. تاج موقت نسبت به تاج دائمی از مواد نرم تری ساخته شده است. مواد نرم تر به محافظت از ایمپلنت در برابر فشار ناشی از جویدن کمک می کند و به استخوان فک فرصت می دهد تا به تدریج قوی تر شود و استحکام یابد.

در حال حاضر اونواع برندهای مختلف ایمپلنت در کشور وجود دارند. در مرکز تخصصی فرینا از معتبرترین برنده ای کره ای و اروپایی استفاده می شود. امروزه بهترین روش جهت جایگزینی دندان از دست رفته، درمان ایمپلنت است. ایمپلنت باعث افزایش قدرت جویدن و بهبود غذا خوردن، بهبود تکلم و افزایش اعتماد به نفس بیمار می شود. کاشت ایمپلنت ممکن است نسبت به شرایط بیمار، مشکلاتی را برای دندان سازی او ایجاد کند. عوارض جانبی ایمپلنت بخشی از درمان محسوب می شود و در برخی بیماران بروز میکند. این عوارض شامل؛ کبودی، خونریزی خفیف به مدت یک الی دو روز و تورم لثه و صورت می باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل در هر تایمی از شبانه روز می توانید با متخصصین کلینیک فرینا در ارتباط باشید. مراقبت های کلی شامل مصرف سروقت داروهای تجویز شده توسط جراح ، رعایت بهداشت (شامل مسواک، نخ دندان و دهانشویه های مخصوص تجویز شده توسط جراح) و رعایت رژیم غذایی خاص در برخی بیماران می باشد. عفونت ایمپلنت پس از جراحی ایمپلنت نادر بوده و اغلب با مصرف آنتی بیوتیک و شست و شوی ناحیه با دهانشویه برطرف خواهد شد. در صورت بروز هر گونه مشکل باید بلافاصله با پزشک تماس حاصل شود. مناسب ترین سن جهت کاشت ایمپلنت پس از پایان سن رشدی و اسکلتال بیماران می باشد. بنابراین حداقل سن برای کاشت ایمپلنت پس از سن ١٨ سالگی می باشد.

تعداد بازدید : 12
[ شنبه 15 بهمن 1401 ] [ 9:39 ] [ فرزاد ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

آمار سایت
افراد آنلاین : 1
بازديدهاي امروز : 6
بازديدهاي ديروز : 0
كل بازديدها : 230
بازدید این هفته : 7
بازدید این ماه : 42
تعداد نظرات : 0
تعداد كل مطالب : 13
امکانات وب